måndag 24 maj 2010

Tösabidarna Weekend Story

Förra torsdagen åkte jag ner till Lund för att delta i tävlingen som var starten på Tösabidarna Weekend. Som enda utböling blev jag varmt mottagen och kastades rakt in i tävlingen. Eftersom jag inte skatat ordentligt sedan januari var jag lite orolig för hur det skulle gå, men tävlingen gav mig den extra push jag behövde för att ladda.

Även om det förutom mig bara var skånebor var vi en stor skara. Tävlingen innehöll både nybörjarklass och avancerad i street och bowl.

Inte helt oväntat tog Sarah hem streeten och Emma bowlen, men det visste ni ju redan...


Nästa dag var det dags för Urblove skategame där vi genom sms fick ta oss runt i Malmö i olika lag och lösa olika uppgifter. Vi blev skickade till Steppen, TBS och Bulorna, vilket var riktigt nice spots. Men eftersom tävlingen gick på tid stannade vi inte så länge för att skata på varje stopp. Och eftersom vi tog alla korten med Jasmines kamera hade jag bara denna bilden när jag rullar över en bula...

På kvällen spelade Andrea och Sarah skivor på Spektakelklubben. Gå dit om du får chansen, ett riktigt nice hängställe. De har massa roliga grejer; biljard, flipper och kraftmätningsmaskin.

Kvällen blev riktigt lyckad även om jag inte lyckades vinna på biljarden. Det var schysst musik och trevligt sällskap, vad mer behövs?

Efter stängning tog jag och Andrea oss hem på malmöitiskt vis, via cykel, och därefter var det dags för betongcup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar