tisdag 22 mars 2011

Första bidraget har kommit in!

Vi har utlyst en tävling där man kan vinna en råsnygg turkos bräda från Hollywood om man berättar om sitt bästa skateminne. Första bidraget har kommit in och lyder som följer:

Hajjjjj!!!  
Ett av mina favorit skateminne utfördes på stapel 2007 en halv regnig dag. Det var den dagen då jag precis hade lärt mig fs early grab på den stora hippen. Efter att ha satt de runt fem gånger i rad skulle vi fota de.  Första gången jag försökte de då råkade jag landa fel och gled i vattnet och slamade hårt på den kalla betongen. De gjorde riktigt ont, men efter några minuter av stillasittande blev jag kall så att jag gick upp på brädan och började rulla igen. 5 minuter efter de ville jag försöka hoppet igen och satte de på första försöket.  
Bilden där nere är resultatet av slamen och kylan. 2007 var då jag inte kunde graba med vänster hand så jag gjorde de med höger istället men kallade ändå för indy grab. Det var också på den tiden jag inte visste något om att headcuts var förbjudna så jag tyckte att denna bilden var väldigt bra. Men efter 4 år av erfarenhet vet jag att huvudet måste finnas där så jag tog friheten att rita till ett som jag tyckte liknade mitt. 
Jag tycker att denna bilden visar min utveckling inom skateboard området,  just därför att då visste jag inte att man skulle graba med bakhanden på fs airs och att huvudet var tvunget att ha med huvudet, och de är just därför jag gillar denna bilden och detta minnet.   Jag tycker att jag borde vinna denna tävlingen för alla mina slams jag har tagit efter 4 år av slit och släng, för alla dom sömn lösa nätterna fyllda videoredigering, för alla dom såren som har fyllts med frätande betong, för alla dom brädorna jag har haft som har gått isönder pågrund av de hemska regnet och såklart för mitt super fina huvud som jag har gjort i paint.  
Med vänliga slashar  
Emma Fastesson

2 kommentarer: