fredag 9 mars 2012

300 likes på facebook

Nu är det över 300 personer som gillar No Limit på facebook! Nummer 300 att trycka på gillar-knappen var Chris Linde och som utlovat kommer här en kort intervju med honom:


Hej Chris! Hur kommer det sig att du gillar No Limit på facebook?

Jag gillade No Limit på Facebook för att jag ser väldigt positivt på vad ni gör för skateboarden även att ni är tjejer som försöker få fler tjejer att börja åka tycker jag bara är väldigt bra för skatescenen.


Vad var det som fick dig att börja åka skateboard?
Det var min barndomsvän George Olteanu som fick mig att börja rulla lite och ja, det verkade intressant. Tydligen lärde jag mig rätt snabbt också så det slutade med att han slutade åka när jag "gick" om honom så att säga. Sen dess har jag fortsatt och tänker göra det tills jag inte kan mer.


Hur tycker du att man kan jobba för en mer jämställd skatescen?
Jag tycker väl att det är inte så mkt mer man kan göra än det som redan görs. vet att ni anordnar olika evenemang osv för tjejer, men personligen så skulle det väl vara att försöka nå ut ännu mer till Damerna via tex Fb annonser media osv. samt även om man på tävlingar osv försöker locka fler att pröva på stötta osv. Vissa kan ju vara väldigt blyga och inte riktigt våga ta steget så kommunikation är nog det viktigaste. Jag tror att det är fler än jag som uppskattar ögongodis som med pricken över i:et sysselsätter sig med brädåkning.


Vad är det bästa med skateboard?

Det bästa med Skateboarden är frihetskänslan att kunna uttrycka sig med tricks. även om man har haft en dålig dag rensa tankarna. Gemenskapen är också något man inte får glömma. finns inget bättre än likasinnade med samma intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar