söndag 3 april 2011

Tösabidarna på 10-årskalas

Medan Anna var i Flen och såg Millencolin var jag hemma i Malmö på 10-årskalas. Det var inte vilken 10-åring som helst som fyllde år, utan vår lokala skateboardbutik Streetlab, som firade 10 år med dunder och brak!

Festligheterna började i fredags med butiksinvigning av Streetlabs nya tillhåll som är beläget på Regementsgatan 12, endast cirka 300 meter från den gamla butiken. Den nya lokalen är betydligt större och känns både ljusare och fräschare. I ett stort rum bakom affären pågick den huvudsakliga festen. Där spelades musiken, folket minglade och det bjöds på dryck och tilltugg. Själv fastnade jag vid pingisbordet där rundpingis spelades för fullt. Det var nog mer folk där än vad som var väntat, så drycken tog slut tidigt och festen fortsatte istället i andra delar av stan.

Nästa dag arrangerade Streetlab sin årliga lagtävling som går under namnet GrupptryckBryggeriet. Jag cyklade dit för att ta en titt och hejja på mina tösabidar Sarah Meurle och Emma Lindgren som slutit upp med Defekts Martin Ottosson och Bryggeriets gymnasiums Gustav Edén. Tillsammans kallade de sig Triple A och det kändes förstås väldigt smickrande! De skramlade ihop endel poäng men tog sig inte hela vägen fram. Istället stod Sk11 som vinnare för andra året i rad.

Tösabidar på middag hos Sandra.

När tävlingen var slut gassade solen utanför Bryggeriet, så jag och de tävlande i Triple A begav oss till Möllan och njöt av solen på en uteservering. När solen sen började gå ner stack jag och Sarah hem till Sandra Olsson som bjöd ett gäng tösabidar på middag. Kan avslöja att vi fick en förhandstitt på en sjukt snygg tatuering som Sandra har skissat på för alla oss tjejer som åker skateboard. Jag som inte ens har tänkt att jag ska tatuera mig blev nästan sugen på att skaffa en sådan, så cool var den!

Benhög presenterar Streetlabs nya film.

När klockan närmade sig elva cyklade vi vidare till Tangopalatset där Streetlabs officiella 10-årsfest skulle hållas. Där visades även Streetlabs nya film för första gången. Sarah hade en grym part och likaså hennes andra team-kamrater. Efter filmen varvades mingel med dans. Stämningen var på topp!

Lina, jag och Stina på Tangopalatset.

Jag vill passa på att tacka Streetlab för en sjukt rolig helg och samtidigt gratulera dem till mäktiga 10 år!

1 kommentar: