torsdag 12 januari 2012

Sveriges första tjejskate film?!


För ca 12 år sen var jag (Katta Sterner) på mitt första skatecamp någonsin!
Ett gäng som kallade sig för "Girls on Boards" hade styrt upp ett skateboardläger uppe i Luleå, jag vet inte hur jag fick reda på att det var camp men jag packade väskan och satte mig på tåget och rullade upp dit! Jag som var van att va den enda tjejen som åkte rullbräda i min stad var mega peppad på att få skejta med massa tjejer som även de saknade tjejkompisar att åka med!



Åsah Holmqvist var "leader of the pack" och vi var runt 15-20 pers som knödde in oss i hennes lägenhet och hade några grymma dagar av skate i stort sätt dygnet runt.
Jag fick vänner över hela landet som jag fortfarande idag har kontakt med tack vare det fantastiska fenomenet facebook.
För ett tag sen hittade jag ett gammalt VHS band med film material från våra skatesessions i luleå skatehall och klippte ihop en liten film! "Girls on Boards summer of 99"
Tack Åsah H för att du styrde upp dessa dagar som jag aldrig kommer att glömma!



Girls On Boards finns än idag och du hittar det här: http://www.girlsonboards.se/
Det är Katta Sonnhag som håller i GOB och hon skriver och fotar gärna när det händer något på tjejscenen inom skateboard!

1 kommentar: