onsdag 5 september 2012

Sandra Olsson


Denna vecka är det Sandra Olsson som står i fokus!
Sandra är till vardags en väldigt kreativ Malmöbo som just nu läser till Byggnadsingenjör. Utanför studierna & engagemanget inom No Limit går hon helst runt och dagdrömmer eller försöker få ut sin kreativitet genom att måla och sy. Men hur kom hon i kontakt med skateboarden?

- Jag bodde i ett hus i Canada 2007 och där fanns det en miniramp i källaren. Och i brist på pengar och att det inte gick att åka snowboard på den tidspunkten så var det dax att börja åka skateboard. Och jag hade dessutom chansen att göra det, vilket jag velat göra i 10 år.

Vad är det bästa med att åka bräda?
- Hmmm...det är väl tillfredsställelsen av hårt nötande ger resultat. Att känna sig viktlös. Och att träffa nya människor å skapa starka vänskapsband mellan dem.

Vem skulle du vilja se åka skateboard?
- Någon med förutfattade meningar... Svårt...typ genusförfattarna som kom med papper o penna till bryggeriet. De kan börja skata!

Vad får du din "pepp" ifrån?
- När jag motbevisar. När jag tänker "jag kan inte" o sen så går det hur bra som helst. Det är pepp! Lika så när mina vänner gör det.

Vad är din bästa skateupplevelse?
- oOOOH..(skratt)...tänk tänk.... - shit, jag vet inte. Ok det måste vara när jag satte den första rock to fakie i Canada.

Vart tycker du det är gött att skejta?
- Stapeln & Bryggeriet i Malmö. Eftersom min comfortzone är i bowlen...så är favvoställena där det finns böjar.



Foto: Patrik Olsson, Katta Sterner, Montage: Sarah Thorén
Text: Sara Friberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar