fredag 25 mars 2011

Tävlingsbidrag # 2

Fler tävlingsbidrag har kommit in!

Här kommer ett från Anette i Umeå!

Mitt bästa skateminne är från då jag gick i 8an och tittade på mina två kompisar Felix och Sakarias som skejtade på grubbe. Dom körde mest bara basictrick men jag tyckte att dom var helt sjukt duktiga och ville också testa. Grabbarna skrattade lite och sa att tjejer inte kunde skejta och jag bestämde mig direkt för att jag skulle bevisa att jag också kunde, varför skulle jag vara sämre bara för att jag är tjej liksom. Jag ramlade flera gånger och misslyckades men vägrade ge mig. Tillslut satte jag en ollie med kanske 20cm i höjd och killarna bara gapade. Det kändes helt fantastiskt även om jag var helt blå efter att ha ramlat.
Jag skejtade inte särskilt mycket efter det, men mest för att jag inte hade en egen bräda. Lånade Sakarias bräda ibland men det var väldigt sällan tyvärr.

Jag borde vinna för att jag inte har någon bräda. Jag skulle lätt skejta i den nya parken hela sommaren med kompisarna om jag bara hade en bräda!
Skulle vilja ha storlek 7,5.
/Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar