söndag 3 oktober 2010

Swedish Skateboard Reunion

Förra helgen var det som ni vet SSR i Stockholm. Andrea var i stan och förutom att skata stack vi till Frysen en sväng för att kolla in tävlingen.

När vi kom dit var det fullt ös i rampen. Lagen var Stockholm mot resten av världen och domarna efterfrågade ett trick i taget som lagen skulle sätta så bra som möjligt. Jag fick världens adrenalinkick av att vara där.

Det var med lite skräckblandad förtjusning jag följde tävlingen. Jag har ju inte tagit mig an verten sen jag bröt handleden och det kändes både väldigt kul och lite skrämmande att stå högst upp igen. Åkarna flög förbi och eftersom att det var specifika trick som efterfrågades gjordes vissa lite knackligt, vilket gjorde mig ganska nervös och samtidigt imponerad. Jag var så uppe i varv där att jag behövde smita in till streeten en sväng och skata av mig lite...

När tävlingen var slut hade jag en härlig känsla i kroppen. Det är dags att plocka upp vertåkningen igen, det kanske blir redan till veckan. Men jag börjar nog nerifrån så jag inte bryter andra handleden... tips på bra handledsskydd önskas också.

Här kommer lite bilder från kalaset:

Jocke Olsson klistrade fast sig i taket...






David Stenström flög ut ur poolen efter tävlingen

2 kommentarer:

  1. Sjyssta bilder Anna! Haha,det ser verkligen ut som om Jocke Olsson är fastklistrad i taket, SICK. Gött att du börjar bli sugen på verten igen. Keep it ut in Stockholm town, kom ner till södern snart!

    SvaraRadera